Діти

Агресивну дитину можно розпізнати за її малюнком. Аналіз малюнків

Штрихування в малюнку дошкільника – ознака тривожний, але про це трохи пізніше.

Дошкільники не можуть себе контролювати і всі свої переживання, і думки можна помітити на рисунку. Аналіз трьох дитячих малюнків дітей на тему “Дім” показав, що можна помітити страхи, тривогу і навіть не правильне виховання дітей.

Але дуже важливо помічати не тільки що малює дитина, але і як він це робить? Бачити менш очевидні речі і помічати приховане.

Як сидить, які елементи, швидко або повільно, нахил аркуша, розміри і т. д

Просто спостерігаючи за тим, як дитина малює можна побачити невпевнених у собі дітей, агресивних, замкнутих, тривожних і т. д

Завдання!

Посадіть вашу дитину малювати, або просто залиште папір і олівці на столі. Коли дитина зацікавиться, дайте йому будь-яку тему “Дім”, “Прогулянка”, “Сім’я”.

Важливо!

Не варто задавати питання, вчити як правильно чи радити який колір вибрати, чи що намалювати. Сидіть і просто мовчки спостерігайте.

Як і що діти малюють – це розповідь з подробицями

1. Радісні і впевнені діти.

Малюють в легкому темпі, не повертають головою, не оглядаються. Вони занурені у створення свого малюнка.

Вираз обличчя дитини захоплене, він може поговорити сам з собою, щось пояснювати в процесі.

Часто малюнок має середні розміри, поза людини вільна, відкрита, руки і ноги розташовані широко в сторони.

2. Невпевнені в собі діти. Тривожність.

Поза дитини закрита. Ноги стоять разом, сидить на краю стола. Може сильно нахилятися вниз до листу.

Дитина часто може користуватися гумкою, що говорить про несвідоме контролі і турботу. Він малює маленькі об’єкти з краю листа. Тварини маю маленькі лапи, люди мають короткі руки – показує не стабільність, не захищеність.

3. Замкнуті і налякані діти.

Тут варто звернути увагу на зображення рук. Зазвичай вони можуть бути відсутніми, або бути заховані за спину.

Відсутність долонь і пальців – говорить про сором’язливість, тривожність, відчуття провини, гноблення.

4. Агресивні або гіперактивнідіти.

Діти ретельно промальовані всі елементи. Зазвичай на аркуші мало порожнього місця, багато штрихування.

Такі діти малюють швидко, при цьому дуже рухливі і непосидючі, постійно бігають попити або в туалет. Можуть кілька разів поміняти лист.

Нахил листа так само може говорити про агресивності і тривожності. якщо похил більше 15 градусів, то варто задуматися про те, що дитина не стабільний, не має внутрішньої рівноваги.

Великі розміри головного персонажа – позначають поганий внутрішній контроль, бажання виділитися, говорити, показати себе.

Не розраховане місце на аркуші – позначає імпульсивність, дитина не продумав, діяв по ситуації.

Підсумки

Після малювання обов’язково похваліть дитину і зберігайте всі малюнки.

Дитині буде приємно їх потім дивитися і ностальгувати, а ви зможете спостерігати зміни, поліпшення/погіршення в стані вашої дитини.

Якщо ви помітили якісь елементи у ваших дітей на малюнку або у вас викликало підозру як він малював, поговоріть про це з вихователем. Поспілкуйтеся з психологом, поспостерігайте подальші зміни.

Це могло бути ситуативна зміна, дитина міг бути в поганому настрої, захворіти або просто погода не потішила його сьогодні.